برای ما افتخار بزرگی بود که آقای دکتر آندریاس درسل، سناتور امور مالی و امور شهرداریها، اعضای پارلمان ایالتی هامبورگ، مهریه آشفته و آیرن آپیا، همچنین تینا وینتر، رئیس حزب سوسیال دموکرات آلمان در شمال هامبورگ، و سیلویا اشمیت، عضو مجمع منطقهای شمال هامبورگ را در خوش آمد بگوییم.
محور اصلی این گفتوگو، پروژههای جاری ما، از جمله بنیاد پارس – همیاری برای حقوق بشر و مبارزه با یهودی ستیزی و این پرسش بود که چگونه میتوان همبستگی اجتماعی، مسئولیت دموکراتیک و حفاظت در برابر یهودستیزی و نژادپرستی را بهصورت عملی تقویت کرد و این همیاری ایرانی – یهودی چه نقش بزرگی در همبستگی بین ملت ها و یک زندگی عاری از دشمنی و خصومت در شهر هامبورگ ایفا مینماید.

این گفتوگو با صراحت، احترام و درکی مشترک و روشن همراه بود: شهری متنوع به همزیستی مسالمت آمیز قابل مشاهده، ساختارهای قابل اتکا و شرکای مصمم در سیاست و جامعه مدنی نیاز دارد.
ما صمیمانه از مهمانان خود بهخاطر علاقهمندی، زمانی که اختصاص دادند و پیشنهادها و دیدگاههای سازندهشان سپاسگزاریم. این بازدید نشان داد که از دل دیدار و گفتوگو، اعتماد شکل میگیرد و از دل اعتماد، چشماندازهای مشخصی برای همکاری مشترک پدید میآید.
ما با امیدواری به گامهای بعدی مینگریم و اطمینان داریم که رویکردهای مطرحشده، انگیزههای مهمی برای هامبورگ و فراتر از آن ایجاد خواهند کرد.